Dobra perspektiva prodaje stanova na Zlatiboru
Ubrzana gradnja stanova i apartmana na Zlatiboru prati izrastanje ovog turističkog centra u sami vrh turističke ponude u Srbiji. Popularnost Zlatibora utiče na opredeljenje ljudi da na planini imaju nešto svoje – kuću, stan, apartman, tako da mogu boraviti i duže ili da im to bude mesto stalnog boravka. S obzirom na sadašnju situaciju, prodaja stanova imaće i dalje dobru perspektivu.
Imati vikendicu na Zlatiboru decenijama je bila stvar prestiža i nastavak stambene gradnje koja je krenula još između dva svetska rata. Nastavljena je i posle rata, a centar Zlatibora se širio u nekom skladu očuvanja privatnosti i mira vlasnika objekata.
Poslednjih godina beleži se tako brza gradnja, naročito višespratnica u centru Zlatibora, što unosi određeni urbanistički nered, pa se težište gradnje pomera dalje od centra. Ali se prodaja stanova na Zlatiboru ne smanjuje, tako da nema sumnje da će i te uređene mikrolokacije sa stanovima i apartmanima postati vremenom deo šireg gradskog jezgra.
Zlatibor već sada ima sve ono što je neophodno za udoban i lep život. Zdravstvo, školstvo, kultura, snabdevanje, komunalna infrastruktura, uslovi za sport i rekreaciju, u potpunosti odgovaraju potrebama ljudi koji tu žive. Možda je najbolji pokazatelj poverenja u razvojne perspektive Zlatibora to što se i veliki lanci snabdevanja opredeljuju za podizanje i otvaranje svojih tržnih centara.
Onda ne čudi što prodaja stanova na Zlatiboru ide dobro, jer njegovi sadašnji i budući stanovnici takođe imaju poverenje da će život na planini biti još bogatiji. S obzirom na ambiciozne planove opštine Čajetina za razvoj Zlatibora i kao turističkog centra i kao sredine u kojoj se zdravo i sadržajno živi, opravdano je očekivati da će i gradnja i prodaja stanova i apartmana ostati aktuelni.
Centar planinskog turizma
Sve veća posećenost Zlatibora učinila je da se otvaraju i brojni privatni pansioni, odmarališta, veliki i luksuzni hoteli, a centar Zlatibora dobija potpuno novi savremeni izgled sa raznovrsnom ugostiteljskom ponudom, prodajnim objektima, uređenim Kraljevim trgom i jezerom na kome multimedijalna fontana pravi čaroliju raspršene vode i boja u njoj.
Danas je Zlatibor najposećeniji centar planinskog turizma u Srbiji sa oko 300.000 posetilaca godišnje i više od milion noćenja gostiju. U jeku turističke sezone na Zlatiboru sada boravi i 30.000 posetilaca dnevno.
Uz obeležavanje 130 godina organizovanog turizma, Turistička organizacija Zlatibor ističe da se „na ovoj važnoj stepenici tako dugog, uvek uzlaznog puta, ponosimo bogatom prošlošću i tradicijom zlatiborskog turizma, čiji su uspeh strpljivo gradile generacije turističkih poslenika… i da je zasluženo na srpskom turističkom vrhu“.
Turistička ponuda
Svi oblici turizma na Zlatiboru beleže uspon – zdravstveni, sportsko-rekreativni, manifestacioni, kongresni, seoski, tranzitni, izletnički…
Zimi je pogodan za skijanje i uživanja na snegu u velikom ski-centru na Torniku, sa žičarom i veštačkim osnežavanjem, ili u centru naselja na padinama Obudojevice, sa nekoliko kraćih staza i manjih ski-liftova.
Panoramska gondola je najduža na svetu, sa svojih devet kilometara od centra naselja do vrha Tornika. U planu je njeno produženje u dva kraka – do Pribojske banje i vrha Čigote.
Puno se ulaže u sportsku infrastrukturu tako da već sada Zlatibor ima dobru ponudu namenjenu sportskom turizmu. U planu je izgradnja novih sportskih terena sa još boljim uslovima za ekipne i individualne pripreme.
Ako se ovome dodaju prirodne lepote Zlatibora, njegove zdravstvene blagodeti, bogato kulturno nasleđe i aktuelni kulturni sadržaji, onda je jasno zašto ovde ljudi žele da dođu, a sve više njih i da kupi sebi nekretninu prema svojim potrebama i mogućnostima.
Dobra prodaja stanova Zlatibor čini privlačnim za ulaganja
Brojni su investitori koji Zlatibor vide kao atraktivnu destinaciju za ulaganja. Brza prodaja stanova i apartmana podstiče novu gradnju, a konkurencija čini da se mora graditi kvalitetno, za svakoga prema njegovoj želji i kupovnoj moći, od apartmana i manjih stanova do onih zaista luksuznih.
Kvalitet gradnje i praktičnost upotrebe kupljenog prostora svakako je na prvom mestu, ali u velikoj konkurenciji prodaju stanova podstiču i smelije arhitektonske zamisli. Novija gradnja ide uglavnom u dva smera – ka sasvim modernoj estetici ili podražavanju etno stila. Bilo da je jedna ili druga, ili osmišljena kombinacija, tendencija je da se objekti uklapaju u okolinu.
Što se tiče ostalih sadržaja, bazena, spa centara, podzemnih garaža i slično, to zavisi od procene investitora i njegovih iskustava u prodaji stanova. U ponudi je solidan cenovni raspon pa je na svakom da kupi prema željama i mogućnostima.