Kako su online vesti promenile život ljudi
Otkriće interneta, kao i njegovih mogućnosti za realizaciju brojnih ideja, učinili su život, biznis i slobodno vreme znatno unapređenijim. Kada se pogleda nekih 20 godina unazad, pružanje informacija, komunikacija između ljudi, kao i širenje vesti, bilo je znatno drugačije, a često i teže nego danas.
Najnovije vesti danas su smeštene u sferi interneta i online komunikacija. Pored drugih medija – štampe, radio stanica, televizije i alata direktnog marketinga, virtuelni svet je osvojio srca ljudi gotovo svih generacija. Jednostavno, najnovije online vesti i komunikacije putem interneta su u velikoj meri promenile, ali i unapredile život ljudi.
Online vesti se uglavnom prate na „pametnim“ telefonima
Kao što ni plasiranje vesti putem saopštenja i izjava za javnost nije jedini način za informisanje ljudi u modernom vremenu, tako ni telefoni nisu ono što su bili. Za razliku od nekadašnjih uređaja manjih ili većih dimenzija sa brojnim tasterima, današnji „pametni“ telefoni su funkcionalni i praktični, tako da zamenjuju i računare.
Veliki led ekrani osetljivi na dodir, brojne aplikacije, funkcije i podešavanja, učinili su da mobilni telefoni budu korišćeni ne samo svakodnevno, već i veliki broj sati tokom dana.
Nekada su se najnovije vesti pratile kupovinom novina na trafikama, čekanjem satnice emisija informativnog ili drugog programa, kao i pratila saopštenja putem radio stanica. Pronalazak vesti dana je trajao duže, trebalo je više vremena i detaljnije informisanje nego što je to u savremenom dobu. Danas, vesti dana se pronalaze i brzo pregledaju na mobilnim telefonima. Na njima postoje i instalirane aplikacije koje vode tačno ka određenim portalima, direktno na vesti ili kategorije sadržaja.
Društvene mreže i komunikacija kao odgovor na vesti dana
Istovremeno sa sporijim tempom informisanja ljudi u prošlosti u poređenju sa današnjicom, „puštanje“ vesti u javnost bio je jedini tok komunikacije. Često nije bilo moguće ni izmeriti sve reakcije i povratne informacije, osim praćenja usmene propagande, koja se kreće „od usta do usta“. Danas, svaka poseta na portalu se „pamti“, odnosno beleži i mogu se sprovesti temeljne analize o popularnosti i atraktivnosti određenih vesti, stranica i konkretnih sadržaja.
Mogućnost ocenjivanja vesti, zatim postavljanje javnih ili anonimnih komentara i pitanja, pokazuje uključenost, zainteresovanost i stavove ljudi na najnovije vesti koje su plasirane. To može da bude direktno na web sajtu oglašivača, ali i na društvenim mrežama.
Činjenica je da se ne može verovati svakoj vesti koja se pročita na internetu, ali je veoma važno napraviti razliku između transparentno postaljenih sadržaja, i određenih „kopija“ i informacija bez ikakvog izvora i pokrića. Dvosmerne komunikacije, stavovi i mišljenja u velikoj meri mogu pokazati kakav je odnos ljudi prema određenoj vesti, kao i da li su potrebna dodatna objašnjenja.
Uz to, brojanje svake posete napravljene ka nekom online portalu, praćenje ocena i komentara, u velikoj meri može signalizirati da li je potrebno uneti određene inovacije ili promene u funkcionisanje medija, kao i prilikom kreiranja i deljenja sadržaja.
Online vesti su promenile život i navike ljudi u velikoj meri. Prvenstveno, to se odnosi na sve veću zastupljenost „pametnih“ telefona u svakodnevnoj komunikaciji i informisanju ljudi putem internet platforme. I dalje se prate štampani i mediji poput radio stanica i televizije, ali sve češće se najnovije vesti primarno pronalaze na internet stranicama.