Zbog čega firme masovno prelaze na online poslovanje?

Retko koja kupovina se danas obavi a da kupac pre toga nije proverio komentare, ocene i cenu proizvoda ili usluge na sajtu. Bilo da je reč o kupovini para patika, masažera, knjige, letovanja ili gotovog jela, većina kupaca se odlučuje za kupovinu tek kada prikupi sve potrebne informacije i kada oformi pozitivno mišljenje. Izrada sajtova i profili na društvenim mrežama su prvo šta kupci pretraže kako bi pogledali sve željene karakteristike proizvoda ili usluge.

Vanredna situacija

Ogroman procenat populacije ima pristup internetu i vrlo rado provodi vreme na istom. Prednosti prisutnosti na internetu su mnogobrojne i zasigurno ih ne treba zanemariti. Trenutna situacija prouzrokovana pandemijom koronavirusom dokazala je koliko je fleksibilnost i brzo reagovanje bitno za opstanak jedne kompanije na tržištu. Iako je ljudima u jednom periodu bila uskraćena sloboda kretanja, to ih nije odgovorilo od kupovine. Kako? Tako što su ljudi garderobu, poklone, ukrase i druge raznorazne proizvode kupovali online. Svaka firma koja nije imala ponudu online narudžbine nije imala ni dovoljno dobar prihod u tom periodu. Vanredna situacija je nešto čemu se ne nadamo i o čemu ne razmišljamo mnogo, te se retko i pripremamo za istu. Međutim, takve okolnosti su sigurno jedan od važnijih razloga zašto je potrebna prisutnost i na internet tržištu.

Smanjeni troškovi

Kada kompanija ima jedan ili nekoliko fizičkih prodajnih objekata ujedno ima i određene troškove. Zakup je jedan od većih troškova pogotovo ukoliko je reč o nekoliko objekata. Uz to dolaze troškovi struje, vode, grejanja i održavanja, kao i plate radnika. Potreban vam je i magacin za odlaganje robe, jer proizvodi uvek moraju da budu na stanju.

Online prodavnice nemaju troškove zakupa prodajnog objekta, već samo troškove za hosting i domen, koji obično ne budu veći od 50 evra na godišnjem nivou. Takođe, vlasnik kompanije može da bude jedini zaposleni. Nema potrebe za većom radnom snagom, niti za smenama, jer je sajt dostupan tokom 24 časa. Troškovi magacina i zaliha mogu se izbeći, pogotovo ukoliko vaša firma posluje kao posrednik ili prodaje proizvode po merama ili usluge.

Dakle, kad su u pitanju onlin prodavnica i sajt, najveći trošak jeste onaj iznos koji dajete za samu izradu. S obzirom da sajt predstavlja odraz vaše firme na internet platformi definitivno vam treba najbolji mogući sajt. Stoga, ne treba da žalite ni dinara uloženog u internet poslovanje jer će vam se vremenom vratiti u znatno većem iznosu.

Internet tržište

Internet tržište je mnogo veće nego što nam se čini. Vaš sajt je dostupan čitavoj planeti! Ne postoje nacionalne granice niti vremenske razlike koje mogu sprečiti posećenost vašeg sajta. Online poslovanje može da bude samo dodatan plus za vaše prihode i ciljeve. Nekada niste ni svesni gde se sve nalaze potencijalni kupci i ko sve može biti zainteresovan za ono što nudite. Bez interneta teško da biste mogli da prodate svoju robu i kupcu iz vaše zemlje, ako je iz drugogo kraja. Načini reklamiranja se menjaju i oglašavanje na internetu je nešto što svaka savremena firma treba sebi da obezbedi.

Mlađe populacije najčešći su posetioci sajtova i najviše kupuju preko interneta. Većinom su stariji ljudi ili ljudi sa manjim stepenom obrazovanja nepoverljivi prema ovom načinu kupovine jer više vole da vide, probaju, čuju ili dodirnu proizvod pre nego što ga kupe.

U našem regionu internet poslovanje nije doživelo kulminaciju kao što je to slučaj sa zapadnim zemljama, ali iz godinu u godinu situacija se drastično menja. Ne dozvolite da vaša kompanija bude od onih koje su zaboravljene jer nisu uspele da se prilagode novim okolnostima poslovanja.

Leave a Reply

Your email address will not be published.