Vozite savesno, odgovorno i potpuno ličnu vožnju
Vozači početnici kao novi učesnici u saobraćaju nemaju razvijen potpuni osećaj za vožnju niti su naviknuti na gradske uslove sredine. Upravo zbog razvijene nesigurnosti, savetuje se vožnja u društvu, tačnije uz osobu od poverenja i dugogodišnjeg iskustva u vožnji. Početnik se mora navići na posedovanje jednih komandi za upravljanje vozilom uz poštovanje svih propisanih pravila saobraćaja, kretanja kroz raskrsnicu i kružni tok. Za mnoge vozače, kružni tok sa više saobraćajnih traka izaziva strah i nesigurnost tokom kretanja. U ovakvim slučajevima neophodno je slediti pravila leve strane, odnosno propustiti vozilo koje nam ide u suster.
Kako prevazići uobičajni strah od vožnje
Ono što sigurno izaziva strah od vožnje, oslanja se na neiskustvo a time i nesigurnost koju kandidat nije prevazišao tokom obuke. Da bi se svaki strah u saobraćaju prevazišao, neophodan je trud i stalno usavršavanje tehnika vožnje. Tokom dugog perioda vožnje, svaki vozač savlada upravljanje kvačilom kao kočionim sistemom za kontrolu vozila.
Mnogi strah od vožnje vezuju za pojedine stresne situacije u kojima usled neadekvatnih uslova nisu pravilo odreagovali. Ipak, ovakvih pehova može biti puno, naročito na putu sa više saobraćajnih traka, gde se kao osnovni preduslov bezbednog kretanja smatra korišćenje retrovizora. Vožnja nije zahtevna tehnika, jedino što dovodi do problema čine psihološka nespremnost i trema.
Ukoliko je strah od vožnje uzrok saobraćajnih nesreća, onda ovakvi strahovi čine kompleksne fobije koje je neophodno adekvatno prevazići. Kontrolisanim uslovima vožnje, strah se može zanemariti, jer tokom vožnje nema žurbe i koristi od velikih brzina. Dodatni časovi vožnje čine odličnu pripremu i prolazak kroz sve moguće situacije koje gradska vožnja podrazumeva.
Mnogi vozači koji tek počinju sa samostalnim koracima vožnje, imaju barijeru kroz kretanje u kružnom toku i raskrsnicama sa velikim frekvencijama saobraćaja. Dodatnom obukom, rešiće se brojne nedoumice u saobraćaju naročito za pravila koja isključivo važe u kružnom toku.
Dnevna vožnja za mnoge čini komfor i bolju dinamiku
Ukoliko postoji nesigurnost tokom vožnje, predlaže se vožnja u društvu, gde će vozač steći sigurnost u svoje kvalitete. Mnogi kandidati obično izbegavaju vožnju tokom noći, upravo zbog stalnog prilagođavanja dugih i kratkih svetala. Korigovanje osvetljenja tokom kretanja vozila je od presudnog značaja za vidljivost i preglednost vozila koja dolaze u susret.
Vožnja tokom dana je odlična za usavršavanje početničke vožnje, pri čemu se noćna vožnja savetuje nakon stečenog iskustva tokom dana. Bez obzira na uslove dnevne ili noćne vožnje, neophodno je obezbediti komfor tokom dugotrajnog sedenja. Obuća u kojoj se upravlja vozilom mora biti udobna i stabilna, pri čemu se nošenje patika podrazumeva.
Mnogim vozačima prija slušanje muzike, ali nije poželjno jako naglašavanje. Neophodno je slušati svoje vozilo, čiji zvukovi označavaju upozorenja o promeni brzine ili ponekad zvuk kvara. Muzika će uticati pozitivno na opuštanje i relaksaciju, naročito tonaliteta koje utiču na sopstveni mir. Poželjno je imati snimljenu omiljenu muzičku listu, koja u svakom trenutku vožnju čini uzbudljivom. Što više vremena prođe van vožnje, vozač postepeno gubi osećaj za ritam i učestvovanje u saobraćaju. Neophodan je dobar motiv za novi početak, osećaj koji će probuditi sigurnost i spremnost za novi početak.