DACIA: 15 GODINA “OMETA” INDUSTRIJU AUTOMOBILA ZA GROUPE RENAULT
Osnovan 1966. godine u Rumuniji, Dacia, proizvođač automobila, uvek je bio povezan sa Renaultom: prvi model, dostupan samo na lokalnom tržištu, bio je Renault 8, koji je ponovo označen kao Dacia 1100 i sastavljen pomoću delova proizvedenih u Francuskoj.
1999. godine Groupe Renault stekao je rumunskog proizvođača sa jasnom vizijom: da razvije Dačiinu stručnost i geografsku situaciju, kako bi plasirao najeftiniji tri kutije na tržištu u istočnoj Evropi, koja je tada bila usred rekonstrukcije.
Izuzetno ambiciozan cilj koji je Groupe Renault odlučio da postigne kršenjem pravila. Po prvi put u automobilskoj industriji, dizajn je završen po ciljanom trošku primenom metode „dizajn do troškova“. Tada inovativna, ova metoda je okrenula logiku tradicionalnog dizajna na glavu: bez ugrožavanja pouzdanosti i sigurnosti, optimizacija troškova postala je imperativ u svakoj fazi dizajniranja vozila. Od početka do kraja, konačna prodajna cena bila je uračunata u svako tehničko ograničenje. U skladu s ovom strategijom, upotreba dokazanih i amortiziranih dijelova i tehnologija Renault grupe bila je velika prednost.
Od dizajna do zamišljanja, a zatim i proizvodnje, Dacia projektni timovi deluju poput početka: od nule, i uz krupni budžet!
2004. godine, Dacia Logan je predstavljena. To revolucionara tržište čineći novi automobil široko pristupačnim. S nabavnom cenom uporedivom s rabljenim automobilom, uspeh je takav da se od 2005 prodaje u celoj Evropi.
Ikoničan model, Dacia Logan je na tržištu do danas. Od 2004. godine ostvario je prodaju od 1,8 miliona jedinica.
Zaokupljena uspehom Logana, Dacia je svoju liniju 2008. godine proširila Sandero-om i njegovom SUV verzijom, Sandero Stepvai. Kombinacija kompaktnosti i prostrane unutrašnjosti, ovaj salon je dovoljno svestran da odgovori na svaki izazov.
2010. započela je nova revolucija: puštanje Dacia Duster-a. Ovaj model, koji je sada najprodavaniji, učinio je SUV segment, do sada sastavljen samo od vrhunskih modela, daleko pristupačnijim.
Verni vrednostima koje je Dacia sama sebi stvorila (rekordna prostranost, jednostavnost, robusnost i nenadmašna cena), oba nova modela su komercijalni uspeh.
Sandero (uključujući Sandero Stepvai) je automobil sa najvećom privatnom prodajom u 2018. godini i ukupno iznosi 2,1 miliona jedinica od svog izdanja. 1,6 miliona dasaka prodato je od 2010. godine.
Mali rumunski proizvođač nastavlja da zadovoljava suštinske potrebe svojih kupaca jednostavnim, pouzdanim i robusnim automobilima, bez ikakvih viška. Svoj asortiman proširuje sa Logan MCV (karavan) u 2007, zatim Lodgi (MPV) i Dokker (MPV i kombi) u 2012.
Zahvaljujući entuzijazmu svojih kupaca, brend uživa u aktivnoj zajednici kupaca. Dacia je sada peti brend u pogledu privatne prodaje u Evropi. To je neki put!
Your blog has really piqued my interest on this topic. Feel free to drop by my website QH7 about Search Engine Optimization.